SamurajMedia.pl

Ile czasu powinien być wspierany nowy smartfon? Niektórzy producenci obiecują dwa lata, a inni zostawiają swoje urządzenie zaraz po jego debiucie, więc jaka jest optymalna wersja?

Oczywiście można napisać, że producent najchętniej zostawił by telefon od razu gdy trafi on na rynek i już w niego nie inwestował. Z drugiej strony są klienci, dla których wsparcie powinno trwać co najmniej tak długo jak dla Windows XP, który jest na rynku od 2001 roku. Oczywiście żadne z tych rozwiązań nie jest realne w dużych firmach (niektórzy mali producenci nie aktualizują swoich telefonów), dlatego trzeba wypracować kompromis, żeby wilk był syty i owca cała. Najpierw przyjrzyjmy się temu od strony firmy produkującej telefony.

Dla nich każda aktualizacja to dodatkowy koszt, który trzeba włożyć w smartfona niezależnie od jego sprzedaży. Jeśli jakiś telefon nie okazał się hitem i jego sprzedaż na świecie można liczyć w tysiącach to producent najchętniej olałby go i zajął się czymś lepszym. Niestety w dobie powszechnego internetu wypięcie się na nabywców jakiegoś konkretnego modelu rozniosłoby się szybko po całym globie. A wtedy jak możecie się domyślać cierpi wizerunek firmy, która zaczyna być kojarzona jako ta, która nie aktualizuje swoich urządzeń. Dlatego producent musi zapewnić sensowne wsparcie dla swoich urządzeń, ale przez jaki czas?

Dla firm zapewne optymalny byłby rok. Po takim czasie prawie na pewno pojawia się już następca danego modelu więc automatycznie zainteresowanie poprzednią generacją jest coraz mniejsze. Po wydaniu nowego modelu jeszcze tylko „dobicie” do najnowszej wersji systemu i spokój. Taka wersja wydarzeń zapewne byłaby idealna dla wielu producentów, którzy mogliby się skupiać na swoich najnowszych produktach. Oczywiście klienci patrzą na to zupełnie inaczej.

W dzisiejszych czasach standardem jest kupno nowego smartfona raz na dwa lata, ponieważ na taki czas podpisywane są przeważnie umowy z operatorami. Często jednak jeśli dany telefon jest w dobrym stanie to trafia on do innego członka rodziny, znajomego lub staje się numerem 2. Wsparcie 4 letnie byłoby przesadą, ale 36 miesięcy wydaje się jeszcze sensownym rozwiązaniem, które dla wielu byłoby sensownym wyjściem. 3 lata to jest szmat czasu w tej branży, ale jeśli ktoś kupuje urządzenie za 3000 złotych to ma prawo oczekiwać dużego zainteresowani ze strony producenta.

Inaczej ma się sprawa w tanich telefonach. One często zapominane są już na starcie, ale to nie zmienia faktu, że nadal wielu klientów kupuje nowy telefon co dwa lata. Przez ten czas chcieliby mieć zapewne aktualne oprogramowanie przystosowane do ich urządzeń.

Jaki jest więc optymalny czas przez jaki producent powinien interesować się swoimi telefonami niezależnie od ich ceny? Moim zdaniem powinny to być dwa lata i chyba nie będę tutaj odkrywczy. Jest to przeciętny czas po jakim zmieniane jest urządzenie na inne i przez te 24 miesiące każdy klient powinien cieszyć się pełnym wsparciem dla niego. Nie mówię tutaj o poprawianiu błędów, bo to nie powinno w ogóle zależeć od wieku smartfona.


Zdjęcie: 1

Bloguję od kilku lat, a po licznych perypetiach i dziesiątkach blogów zostałem Szklanym Samurajem. Piszę tu głównie o smartfonach, ale i inne technologiczne tematy nie są mi straszne.

Next Post